Apporteren kun je leren

We vertrokken vanmorgen al vroeg (zonder ontbijt, grrr) naar het oosten van het land. Ik heb voor mijn verjaardag namelijk de workshop "apporteren kun je leren" bij Hondenschool K2 gekregen. Tja, wie verzint dat: als cadeau mag je naar school.... Maar het was erg leuk! 

Ik heb geleerd een apport vast te houden. Dat was nog niet makkelijk voor de tweevoeter, want na een paar keer verloor ik mijn interesse voor die saaie groene dummy van broer Max. Toen kwam de tweevoeter die de workshop leidde met iets heel leuks: een dummy met een echt konijnenvel! Wel jammer dat ik daar dan weer niet aan mocht knagen :-( Ook leerden we los laten. Dat was een eitje voor mij, want het commando 'los' ken ik als de beste.

Na een ochtend oefenen, sloot ik de workshop af met een perfect uitgevoerd apport. De tweevoeter was heel trots dat ik pas ging rennen bij het commando en dat ik de dummy ook weer terug bracht (los van de lijn)!!

Helaas geen actiefoto's van deze ochtend (de tweevoeter moest ook hard werken) maar wel kiekjes tijdens de koffiepauze en na afloop.

Schiet eens op met die koffie

Gaan we nou eindelijk weer wat doen?

Pfff even uitrollen

Zo moe aan het einde van de workshop

Reacties

Populaire posts