Bijdrage aan de wetenschap II

Vanmorgen reed de tweevoeter naar Wageningen met mij. 
Ik mocht weer een bijdrage leveren aan de wetenschap. 
Dat heb ik al eens eerder gedaan hoor!

Er werd onderzocht hoe honden hun gedrag afstemmen op eigenaren. 
Het (onbewuste) gedrag van eigenaren wordt gekoppeld aan hoe honden 
reageren op de omgeving. Eerst moest de tweevoeter tegenover mij gaan 
zitten gapen. Ja, gapen! De onderzoekers wilden zien of ik dat gedrag 
zou kopiëren. Geen haar op mijn koppie die daar aan dacht natuurlijk ;-)

Verder moest ik om een hekje heen lopen naar de tweevoeter, een brokje 
laten liggen op de grond (dat deed ik natuurlijk niet, veels te lekker!) en 
kiezen uit twee voerbakken. Een voerbak waar de onderzoeker een brokje 
in deed en een voerbak waar de tweevoeter naar wees. Maar die was 
leeg, ha ik ben niet gek! 

Het was een leuke maar vermoeiende ochtend. Hierbij wat kiekjes 
van mij in de wachtruimte:






Reacties

Populaire posts