Nog een Sociale Huishond

Vanmiddag werd het examen Sociale Huishond van de FHN gehouden. Waar de tweevoeter hoopte dat ik extra mijn best zou doen, had ik bedacht dat het ook anders kon. Lekker snuffelen in het gras, niet meelopen als de tweevoeter een rechtsomkeert maakt en het grappigste was: ik deed net of ik de halthouding niet snapte! Natuurlijk weet ik dat ik aansluitend moet gaan zitten wanneer de tweevoeter stil staat, maar ik deed het lekker niet. Ook niet toen de tweevoeter "zit" zei.

de mislukte halthouding....


Volgens mij werd de tweevoeter er wel een beetje zenuwachtig van, haha. Omdat ik niet ging zitten, kreeg ik een onvoldoende voor de geluidsproef (na het geluid MOET je gaan zitten namelijk). Vervolgens heb ik wel netjes het voedsel geweigerd, ben ik op het terras niet bij mensen op schoot gesprongen, bleef ik kalm bij het insluiten, liep ik rustig langs de andere honden en het komen op bevel deed ik ook keurig. Alleen bij de af en blijf stond ik op, wat een onzinnige oefening is dat ook... Blijven liggen terwijl je zo lekker overal kunt snuffelen.


netjes meelopen met doorhangende lijn

Gelukkig vond de keurmeester dat ik het goed genoeg deed. Ik ben nu dus ook een gediplomeerde Sociale Huishond. Net als broer Max, dus ik kon niet achter blijven hè?!

Reacties

Populaire posts